Autor Tema: Overlocked A History of Violence  (Pročitano 1964 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

kerix waw

  • Superstar
  • *****
  • Poruke: 815
    • Pogledaj profil
Overlocked A History of Violence
« poslato: 5. avgust 2008, 00:05:48 »
recenzije igara
                   Overclocked: A History of Violence
                   Fleka na razumu
                   Spooky! Sve u ovoj igri, od likova, preko građevina, pa do same ultra-mračne priče je toliko jezivo, da ćete bukvalno poĂ…Âľeljeti odmoriti se od nje uz cvijeće, leptiriće, livade, leteće medvjediće, rakiju i slične stvari. Depresija de Luxe. I to ona suptilna, koja vam se uvuče pod koĂ…Âľu, te vas prati i kad završite sa igranjem.
                                                                                 OK, nisam zaista nikada mislio da su avanture izumrle ili čak da su bile pred izumiranjem, ali isto tako nisam očekivao ni ovoliko kvalitetnih naslova u ovom Ă…Âľanru za kratko vrijeme – Overclocked je još jedan u nizu jakih argumenata zašto biste se ovih dana trebali malo odmoriti od pucačina i posvetiti avanturističkom Ă…Âľanru. O koliko zanimljivom proizvodu se ovdje zapravo radi postat će vam jasno već po pokretanju i gledanju uvodne animacije, koja će vam s lakoćom proizvesti trnce usljed obilja nevjerovatno sofisticirane atmosfere. Znam da sam sklon lakom oduševljavanju pojedinim aspektima neke igre, ali, ljudi, najozbiljnije vam kaĂ…Âľem da se dugo među PC igrama nije pojavilo nešto ovako dobro osmišljeno!

Jedna od ključnih stvari za postizanje briljantne atmosfere je kompleksna i turobna priča koja se vrti i pravi piruete oko teorija zavjere, vladinih tajnih projekata ispiranja mozga stanovništva i generalno misteriozne prirode ljudske psihe. Naime, nalazite se u ulozi ciničnog i depresivnog bivšeg vojnog psihijatra po imenu David McNamara koji po svom dolasku u Njujork otkriva da tamo hara Ă…Âľestoka oluja, neviđena u modernoj historiji grada, što odmah u startu stvara atmosferu sličnu onoj predapokaliptičnoj u Fahrenheitu. Razlog vašeg dolaska u taj grad je ispitivanje pet pacijenata koji su bez nekog vidljivog razloga potpuno poludjeli i okrenuli se nasilju, te pate od dezorijentisanosti i amnezije. Ako sad sumnjičavo diĂ…Âľete obrve smatrajući da ovakav koncept previše liči na radnju u Fahrenheitu, znajte da Overclocked apsolutno nije ni nalik na njega – zapravo, vrlo je lako moguće da zbog svoje atmosfere i reĂ…Âľije nije nalik ni na jednu avanturu koju ste do sada igrali.
U početku bijaše mukanje

Dakle, poslije vašeg krmeljavog buđenja u hotelu i iscrpljujućeg razgovora sa recepcionarom, izaći ćete u kišom natopljeni grad i zaputiti se u sramotno zapuštenu bolnicu, čiji su zaposlenici sumnjivo tajnoviti u vezi sa činjenicom da tamo ne postoje adekvatni uslovi za rad s pacijentima. U njoj ćete se upoznati sa nekim od Ă…Âľivopisnih likova bitnih za dalju radnju, pri čemu ćete najprije opaziti dvije stvari – kao prvo, da znaju previše o vama i vašoj prošlosti (koja nije baš bajna, ali ne bih da otkrivam sve detalje radnje) i kao drugo, da su neuobičajeno nepovjerljivi prema vama, kao da ste u najmanju ruku došli da naplaćujete račune za vodu ili nešto slično.

Neko vrijeme nakon početnog upoznavanja sa situacijom, doći ćete u priliku da za vrijeme ispitivanja sjećanja pacijenata pomoću hipnoze i raznih drugih metoda njegovog vraćanja budete direktno stavljeni u njihovu ulogu i bukvalno igrajući njihove traume polako saznajete pozadinu njihovog neobičnog ponašanja, pri čemu ćete, dakako, na svoje iznenađenje otkriti da su im slučajevi daleko povezaniji, nego što biste mogli pretpostaviti na početku – već u prvih desetak minuta postoje naznake toga, dok se informišete o ratovima u svijetu, porastu nasilja među mladima i generalno susrećete sa jako neljubaznim i gotovo agresivnim slučajnim prolaznicima na ulicama.

Autori su na dijalog, koji je nevjerovatno bitan aspekt Overclockeda, utrošili ogromnu količinu truda i vremena, što je očito nakon nedavnog dijaloški minimalističkog Lost: Via Domusa, u kojem je razgovor bio tek nešto kompleksniji od međusobnog sporazumijevanja dva prosječno načitana priljepka – naime, Hystory of Violence nas je, pored jako dugih i tematski iscrpljujućih ćaskanja koja su pri tome, za divno čudo, još i zanimljiva, počastio i začuđujuće inteligentnim, dubokoumnim dijalogom, koji naprosto pršti od spontanosti, sarkazma i britanskog humora! Čista uĂ…Âľivancija, a činjenica da je u pravom old-school stilu moguće izabrati između gomile tema za razgovor, od kojih su samo neke bitne za dalji razvoj radnje, samo ide u prilog autorima, koji su dobrano zasukali rukave kako bi nam dostavili zaista sjajno razrađen i sloĂ…Âľen sistem dijaloga.
Još jedna od brojnih stvari koje su me pozitivno iznenadile u Overclockedu (pošto, iskreno, uopšte nisam očekivao ovoliku kvalitetu svih njegovih aspekata zajedno – to je ona lijepa stvar kada spram nečega nemaš visoka očekivanja, op.ur.) je grafika, odnosno engine na kojem je igra napravljena i koji naprosto fenomenalno izgleda, bez obzira što na pojedinim mjestima po Internetu moĂ…Âľete pročitati da izgleda zastarjelo – istina, likovi su pomalo grubo urađeni i pokreti usta im i nisu baš kako treba sinhronizovani sa razgovorom, ali čitava stvar, onako generalno, izgleda tako prokleto uvjerljivo, Ă…Âľivopisno i naprosto cool da ćete, kada je jednom probate, svaki put jedva čekati da ponovo zasjednete i obiđete neke nove lokacije.

Intrigantna atmosfera ne bi mogla biti postignuta bez Ă…Âľivopisnog dizajna, koji vas s lakoćom u kratkim segmentima igranja baca s jedne na drugu radikalno drugačiju lokaciju – iz ludnice u noćni bar, kao u dobra stara vremena Gabriel Knighta i sličnih avantura, koje se nisu bojale provesti vas kroz niz drastično različitih dizajnerskih i vizuelnih stilova u samo sat vremena igranja. Å ta reći, nevjerovatno zarazno.
Klinika za uho, grlo, nos, obrve i mali prst na desnoj nozi

Pored toga što sve izgleda jako oštro i detaljno, te je krcato najrazličitijim specijalnim i particle efektima, igra toliko brzo i tečno radi da će prelaĂ…Âľenje na neku od onih novijih ultra-sporih avantura poput Next Lifea predstavljati ekvivalent kineskog mučenja kapljicama vode. To je dakako omogućeno i jednim od najboljih interfejsa na koje sam ikada naletio u svojim tumaranjima po raznima avanturama, jer dotični nevjerovatno moderno izgleda, radi savršeno automatizovano, te je osjećaj upravljanja Davidom toliko uglađen i intuitivan, da ćete jednostavno zaboraviti na činjenicu da ga kontrolišete, kao što niste svjesni ni svog disanja. Animacija likova je, uprkos tome što sami njihovi modeli nisu urađeni prema takozvanim next-gen standardima, sasvim solidno urađena, sa posebnim naglaskom na neke lične detalje u pokretima tijela, poput češkanja glave, specifičnog pomjeranja ruku i prstiju, te ostalih stvari zbog kojih likovi djeluju Ă…Âľivo, a ne kao bukve s izrezbarenim očima, poput onih u Culpa Innati.

Overclocked nije lagan i povremeno će vam se dešavati da zapnete na nekim dijelovima, u kojima je potrebno da razbijete neku šifru ili iskombinujete više predmeta, ali najbitnija stvar od svega je to što je sve jako uvjerljivo, od zagonetki, pa do reakcija likova na događaje i vaša pitanja. Toj imerzivnosti pomaĂ…Âľe i vaš ručni računar, kojim moĂ…Âľete provjeravati mailove i pokušavati nazvati svoju Ă…Âľenu, koja vas glatko sikteriše svaki put kad vam čuje glas. Dalje, nekih velikih problema nema, ali ipak valja naglasiti da je konačni utisak pomalo pokvaren nekim sitnijim bugovima, poput onog koji se tiče kretanja glavnog lika, zbog kojeg on iz nekog razloga naglo i neuvjerljivo ubrza svoje pokrete kao konj podboden mamuzama. Eh! Jedan drugi i daleko iritantniji problem je to što se igra zaglavi na jedno pola minute ispred svake cutscene, pa računajte na to da će vam njeno pokretanje i momenti u kojima se aktivira neka animacija, koliko god ona bila kratka i bezazlena, vrlo efikasno izvući Ă…Âľivce.

Ako vam ne smeta abnormalna količina dijaloga u igrama, učinite sebi uslugu i posvetite se malo ovome. Overclocked je odličan psihološki triler, čija se radnja relativno sporo razvija i u kojoj nećete moći uĂ…Âľivati ako ne rezervišete jedan pozamašan komad svog slobodnog vremena za slušanje i razumijevanje fantastično opširnih razgovora između likova. Ostale stvari poput kvalitetne grafike, glume i vrhunskog umjetničkog utiska su samo bonus inteligentoj radnji.
                   31.7.2008                      |                      Zlatan Kurto                       | INFO magazin broj 125
YNWA
 

Paun

  • Superstar
  • *****
  • Poruke: 579
    • Pogledaj profil
    • http://www.google.com
Overlocked A History of Violence
« Odgovor #1 poslato: 5. avgust 2008, 00:15:48 »
minimalni zahtevi?
 

kerix waw

  • Superstar
  • *****
  • Poruke: 815
    • Pogledaj profil
Overlocked A History of Violence
« Odgovor #2 poslato: 5. avgust 2008, 03:50:23 »
nemam pojma nisu objavili ::S:
YNWA
 

gale91

  • Joey Tribbiani
  • Superstar
  • *****
  • Poruke: 3868
    • Pogledaj profil
Overlocked A History of Violence
« Odgovor #3 poslato: 5. avgust 2008, 19:36:14 »
Evo vam minimalni zahtevi
 
OS: Windows® 2000 / XP / Vista™
CPU: 1.3 GHz Intel® Pentium® or AMD® Athlon™ processor
RAM: 512 MB (1 GB recommended for Windows® Vista™)
Video: DirectX® 9-compliant video card Shader Model 1.1
PC DVD-ROM: 4x
Sound: DirectX® 9 compliant sound card
Available Hard Disk Space: 5 GB
DirectX®: 9.0c
Other: Mouse, Keyboard and Speakers
-__-