Više od tri godine „Blizzard Entertainment” je podgrevao atmosferu među nestrpljivim igračima, plasirajući vesti o nastavku igre koja je toliko učinila na polju elektronske zabave. Prvenstveno, zasluga joj pripada zato što je reinkarnirala skoro zamrli Ă…Âľanr RPG/FRP igara. Da nije bilo
Diabla, nikada ne bismo videli dragulje poput
Baldur’s Gatea ili
Planescape: Tormenta. Nastavak je u pretprodaji već oborio sve rekorde, postavši najprodavanija igra svih vremena na PC-u, za prvih nedelju dana. Dobar marketing mnogo znači, pogotovo ako je u pitanju prosečan proizvod.
Igra sadrĂ…Âľi četiri veoma dugačka poglavlja. Prateći mističnu lutalicu, svako od njih uvodi vaš lik u novi region, karakterističnog izgleda i s mnogo većim brojem protivnika.Svi elementi igre su detaljnije i studioznije odrađeni u odnosu na prethodnu. NaĂ…Âľalost, čini se da su momci iz Ostina (tzv. „Blizzard North”) preterali u svom perfekcionizmu. Mnoga unapređenja nekako remete jednostavnost i ritam igre koji je krasio
Diablo. Uz to treba dodati će
Diablo 2 ući u istoriju kao prva igra koja je imala oficijelnu zakrpu za greške programskog koda pre nego što je izašla na trĂ…Âľište.
Grafika je detaljna i lepo dizajnirana, naročito u kasnijim poglavljima, ali je šteta što je ograničena na prevaziđenu rezoluciju od 640x480 tačaka.Pozadinska priča se odmotava kroz predivno animirane sekvence (koje zajedno traju oko pola sata) i razgovore sa sporednim likovima u igri. Na kraju prve igre, heroj je porazio Diabla i uzeo njegov rog (Soulstone, moć i dušu demona) i stavio ga sebi kako bi poštedeo svet zla. Pokušavajući da u sebi kontroliše demona, on ističe (u svom monologu) da će potraĂ…Âľiti mir na istoku. Na svom putu heroj polako gubi u neprestanoj borbi sa Diablom i postaje lutalica koja za sobom ostavlja trag uništenja. Novi heroj ga mora zaustaviti pre nego što bude kasno i ujedno saznati šta pored mira mračni lutalica traĂ…Âľi na istoku...
Diablu 2 nedostaje šarm koji je prethodni deo imao. I pored brojnih inovacija i unapređenja, igra boluje od Ă…Âľrtvovanja kvaliteta zarad kvantiteta.
Diablo 2 čine četiri poglavlja i svako je veoma dugačko u poređenju s prethodnim delom. Prateći mističnu lutalicu, svako poglavlje uvodi vaš lik u novi region, karakterističnog izgleda i s respektivno rastućim brojem protivnika. Prvo poglavlje odvija se u kampu nedaleko od gradića Tristrama koji je bio poprište događaja u
Diablu. Naime, demonka Andariel zaposela je obliĂ…Âľnji manastir i logično, potrebna je pomoć heroja za prinudno iseljenje. Drugo poglavlje vodi junaka u pustinjski grad Lut Gholein. Pored njega se nalazi grobnica velikog maga Tal Raše koji je čarolijom u sebe zarobio Diablovog mlađeg brata Baala. MoĂ…Âľe se pretpostaviti ko je posle čarobnjakove smrti preuzeo njegove moći. U trećem poglavlju, u dĂ…Âľunglama oko močvarnog grada Kurasta heroj mora obići Diablovog starijeg brata Mephista u zatočeništvu. Konačni obračun s demonom u četvrtom poglavlju vodi junaka u sam pakao.
Umesto tri, odnosno četiri lika (ako se računa sveštenik iz dodatka
Hellfire), izbor je proširen na pet: amazonku, nekromansera, varvarina, čarobnicu i svetog viteza (paladina).Umesto tri, odnosno četiri lika (ako se računa sveštenik iz dodatka
Hellfire), izbor je sada proširen na pet likova. To su amazonka, nekromanser, varvarin, čarobnica i sveti vitez (paladin). Karakteristike i veštine likova veoma se razlikuju, ali su izbalansirane, te nijedna klasa heroja nije superiorna u odnosu na drugu. Svaki heroj ima četiri osnovne karakteristike: snaga, okretnost, vitalnost i energija. Manji novitet je kondicija (stamina) i mogućnost bacanja predmeta, kao npr. eksplozivnih i otrovnih napitaka, sekira, noĂ…Âľeva i kratkih kopalja za bacanje (dĂ…Âľevelini). Kondicija (Ă…Âľuta linija u donjem levom uglu ekrana) određuje koliko dugo heroj moĂ…Âľe da trčii zavisi od osnovnih karakteristika lika.
Još jedna novost je ta da heroj poseduje po trideset unikatnih veština koje omogućuju kreiranje različitih likova iste klase zavisno od veštine koja se razvija. Napredovanjem kroz nivoe (ili kao nagrada nakon završenog questa) lik dobija poene kojima moĂ…Âľe da razvija veštine (aktivne i pasivne). Pasivne veštine koriste se automatski i upotrebljavaju se sve istovremeno (npr. Nekromanser ima nekoliko karakteristike za poboljšavanje prizvanih stvorenja). Za upotrebu aktivnih veština potrebna je magična energija (mana), a istovremeno se mogu koristiti samo dve. Više uloĂ…Âľenih poena u jednu veštinu uvećava njeno dejstvo.
Amazonka je ratnica veoma slična liku lutalice (rogue) iz
Diabla. Ona je veoma umešna sa kopljem, pored luka i strela s kojima je idelan par. Prva kategorija njenih veština posvećena je kopljima (napada brĂ…Âľe i snaĂ…Âľnije ili ojačava svako koplje otrovom i čarolijom). Veštine za lukove i samostrele ojačavaju strele vatrenom ili ledenom magijom i omogućavaju istovremnu paljbu više strela. Tu su takođe pasivne i magične veštine za izbegavanje protivnikovih napada, nanošenja više štete neprijatelju ili prizivanje vile Valkire da se bori na njenoj strani.
Nekromanserova osobina je prizivanje stvorenja da se bore umesto njega. Na niĂ…Âľim nivoima to su kosturi palih neprijatelja, golemi i kosturi-čarobnjaci, da bi na višim nivoima vaskrsavao mrtve neprijatelje u svoju korist. Pasivne veštine povećavaju broj potčinjenih i poboljšavaju njihove karakteristike. Kakav bi to nekromanser bio da ne deli smrt iz prve ruke, te njegove aktivne veštine obuhvataju razne otrove i prokletstva, omogućavajući mu da pomoću magija napadne iz daljine, oslabi ili uspori protivnika, zarobi ih u kavez od kostiju ili ih natera da napadaju jedni druge.
Varvarin je fizički najsnaĂ…Âľniji heroj u igri, ali je najslabiji s magične strane. On je jedini lik urođene sposobnosti da nosi dva oruĂ…Âľja istovremeno, ili da nosi dvoručna oruĂ…Âľja u jednoj ruci. Varvarinove veštine dodatno popravljanju njegove mogućnosti na bojnom polju. Tu su pasivne veštine koje uvećavaju efikasnost sa mačevima, sekirama, buzdovanima, kopljima, helebardama i pri upotrebi oruĂ…Âľja za bacanje. Dodatne pasivne veštine povećavaju brzinu i otpornost na obične i magijske napade. Aktivne veštine unapređuju varvarinov napad, omogućuju mu da skoči na neprijatelja i napadne više protivnika odjednom. Pored toga, moĂ…Âľe da izvede borbene pokliče kojima tera ili privlači neprijatelje, dodatno ojačava svoj oklop ili oslabi napad protivnika. U pokliče spada „majka” svih veština u
Diablu II – Battle Commmand (privremeno podiĂ…Âľe nivoe svih izučenih veština).
Nakon fizičke sile varvarina dolazi hirurška preciznost
čarobnice. Sve njene aktivne veštine su čarolije, a pasivne veštine ojačavaju magije polju vatre, leda, munje ili ubrzavaju regenerisanje mane od koje joj zavisi Ă…Âľivot. Za razliku od prvog
Diabla gde su svi likovi mogli da nauče magije, iste su sada rezervisane isključivo za čarobnicu (vatrene lopte, nova ili teleport). Ledene magije su novina i pored što nanose štetu, usporavaju protivnike, a mogu da ih i potpuno zalede. Čarolije koje nijedan lik ne moĂ…Âľe da nauči su town portal i identify, a za njih su potrebni skrolovi i knjige.